Wycieczka klas drugich gimnazjum w Pieniny i Tatry

13-05-2018

RELACJE Z DWUDNIOWEJ WYCIECZKI: kl. 2a i 2b gimnazjum

9.05.2018r.

Ok. godz. 8:00 wraz z opiekunkami: panią Katarzyną Sutor, panią Agatą Flaga i panią Teresą Dudek  wyjechaliśmy na dwudniową wycieczkę w Pieniny i Tatry. Pierwszym przystankiem dla uczniów klas drugich a i b  gimnazjum był Wąwóz Homole.

Kiedy już tam dotarliśmy pani Flaga przeczytała przygotowane przez p. Dudek ciekawostki i informacje na temat tego miejsca oraz Pienińskiego Parku Narodowego. Zapoznaliśmy się z wiadomościami jakie znajdują się tam gatunki flory i fauny. Ciekawa okazała się wiedza, że niektóre osobliwości przyrody można zobaczyć tylko w tym regionie. Do ciekawych endemitów należą: mniszek pieniński, pszonak pieniński, sokolik pustułka i jaszczur plamisty. Można było tam także ujrzeć piękny krajobraz skalny.

Gdy wróciliśmy z Wąwozu, pojechaliśmy do Szczawnicy, by wjechać kolejką na Palenicę. Na szczycie góry duża grupa drugoklasistów zjeżdżała na zjeżdżalni dla małych dzieci. Ich radość udzieliła się wszystkim. Po krótkiej przerwie zjechaliśmy znowu kolejką na dół. Widok był bardzo piękny. Przed nami rozciągała się panorama Pienin i Szczawnicy. Pogoda była prześliczna i widoczność bardzo dobra.

Potem pojechaliśmy do Czorsztyna, by tam najpierw zwiedzić ruiny zamku, a następnie odbyć rejs po Czorsztyńskim Zalewie. Na statku można było usłyszeć kilka ciekawych informacji o Zamku Czorsztyńskim (Królewskim) i Niedzickim (Dunajec). Płynąc,  poznawaliśmy ciekawą historię tych ruin oraz zapory wodnej w Czorsztynie.

Jak już skończył się rejs to bardzo, bardzo zmęczeni poszliśmy  do autokaru i pojechaliśmy do hotelu „Limba” w Poroninie. Ok. godz. 18:00  zjedliśmy obiadokolację. Niestety pogoda, która dopisywała nam przez cały dzień zmieniła się gwałtownie. Padający deszcz popsuł plany wspólnego grillowania na zakończenie dnia.

10.05.2018r.

Śniadanie w hotelu było o 7:30. Wyjechaliśmy z Poronina ok. godz. 8:30, żeby o 9:00 wyruszyć z przewodnikiem na Rusinową Polanę, a stamtąd na jeden z tatrzańskich szczytów- Gęsią Szyję. Ze względu na problemy zdrowotne trójka uczestników wycieczki została na Polanie.

Na szczyt szło się długo, droga była stroma i męcząca, ale było warto. Z góry rozciągały się przecudne widoki na pasmo Tatr. Po prostu nie da się tego opisać! Dlatego załączam zdjęcia:)

Droga powrotna wiodła przez Wiktorówkę. Na naszej trasie u szczytu Tatr w malowniczym leśnym zagajniku wyłoniło się Sanktuarium Matki Bożej Jaworzyńskiej - Królowej Tatr, obok którego było źródełko. Można było sobie nabrać do butelek tej wody, odpocząć, pomodlić się i posłuchać legendy o Marysi, która rozmawiała z Matką Bożą.

Następnie udaliśmy się autobusem do Zakopanego. W Zakopanem na Krupówkach mieliśmy chwilę wolnego czasu na spacer po tej ulicy lub posiłek.

Po upływie godzinie wsiedliśmy do autobusu i udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Do Żegociny wróciliśmy ok.17:00.

Muszę przyznać, że  wszyscy się nieźle bawili na wycieczce. Ci co nie pojechali -  niech żałują! Jeszcze nigdy nie podziwiałam takich pięknych widoków jak na tej wycieczce. Szkoda, że ten czas minął tak szybko!

opracowanie: Liliana Gołąb

0.0
Ostatnia modyfikacja: poniedziaek 14 maj 2018 05:39
Powiązane artykuły: Mikołajki klas pierwszych 2023 Wycieczka klasy III LO do Krynicy. Wycieczka programowa uczniów klas pierwszych do Krakowa ' 2023 Ślubowanie klas pierwszych 2023 Wycieczka klasy IV LO do Krakowa Uroczystość rozdania certyfikatów SG uczniom klas II i III LO Wizyta klasy III LO i II BS w firmie Banat w Łąkcie Górnej Obóz klas mundurowych. Maj 2023. Pożegnanie uczniów klasy IV LO Obóz klas SG w Bieszczadach.
Wycieczka klas drugich gimnazjum - galeria